ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΑ ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ


Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2009

H ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ



Αρκετοί είναι οι λαοί εκείνοι οι οποίοι δεν κατάφεραν να δημιουργήσουν αξιόλογους πολιτισμούς κι έτσι με το πέρασμα του χρόνου χάθηκε κάθε ίχνος τους από την ιστορία. Για εμάς τους Έλληνες είναι ευτύχημα το γεγονός ότι οι πρόγονοί μας δημιούργησαν ένα μεγαλειώδη πολιτισμό, τον μεγαλύτερο παγκοσμίως. Δυστυχώς όμως το σημερινό Ελληνικό κράτος έχει την τάση να αποποιείται την ιστορία των προγόνων μας. Πιο συγκεκριμένα, τα τελευταία τριάντα χρόνια οι εκάστοτε κυβερνήσεις και το υπουργείο παιδείας μέσα από μια σειρά ενεργειών κατόρθωσαν να ωθήσουν τους Έλληνες στο να μην γνωρίζουν την ιστορία τους.

Κατ΄αρχήν το πρώτο σφάλμα του υπουργείου Παιδείας είναι ότι τα τελευταία χρόνια μείωσε τις ώρες διδασκαλίας του μαθήματος της ιστορίας στα σχολεία. Έτσι τόσο στο γυμνάσιο όσο και στο λύκειο το μάθημα της ιστορίας διδάσκεται μόλις 2 ώρες την εβδομάδα.

Εκτός του ότι το μάθημα της ιστορίας δεν διδάσκεται επαρκώς ένα άλλο μειονέκτημά του είναι ότι στα βιβλία της ιστορίας υπάρχουν πολλές ιστορικές ανακρίβειες και σφάλματα διδασκαλίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα για τα παραπάνω είναι ότι στο βιβλίο ιστορίας της Α’ τάξης γενικού Λυκείου γίνεται λόγος για τη ζωή και την εκστρατεία του Μ. Αλεξάνδρου σε μόλις 4 σελίδες (108-111). Ταυτόχρονα το ίδιο βιβλίο ιστορίας αφιερώνει 44 ολόκληρες σελίδες (9-52) για την ιστορία των λαών της Εγγύς Ανατολής. Φυσικό επακόλουθο των παραπάνω είναι οι μαθητές να γνωρίζουν ελάχιστα για τον Έλληνα Μ. Αλέξανδρο και παράλληλα να ξέρουν τα πάντα για τους Αιγυπτίους, τους Φοίνικες, τους Πέρσες και τους Σημίτες.

Ακόμη ένα άλλο αίτιο που συμβάλλει στο να μη μαθαίνουν οι νεοέλληνες την ιστορία τους είναι η έλλειψη επισκέψεων των Ελλήνων μαθητών σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία. Είναι γενικά παραδεκτό ότι τα τελευταία χρόνια οι υποτιθέμενες εκπαιδευτικές εκδρομές των σχολείων δεν περιλαμβάνουν στο πρόγραμμά τους επισκέψεις σε μνημεία και μουσεία. Ακόμη και σε σπάνιες περιπτώσεις κατά τις οποίες πραγματοποιούνται τέτοιου είδους επισκέψεις αυτές είναι ελλιπείς καθώς γίνονται μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα και χωρίς την παρουσία ξεναγού. Έτσι τα Ελληνόπουλα χάνουν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά τα μεγαλειώδη αρχαιοελληνικά μνημεία καθώς και τα χιλιάδες ευρήματα που έχουν ξεθαφτεί από την Ελληνική γη.

Επίσης είναι σαφές ότι το κύριο χτύπημα στο μάθημα της ιστορίας δόθηκε πριν 3 χρόνια. Έτσι ενώ μέχρι το 2005 το μάθημα της ιστορίας στη Γ΄λυκείου εξεταζόταν πανελλαδικά από το 2006 εξετάζεται πανελλαδικά μόνο προαιρετικά. Η κατρακύλα του υπουργείου παιδείας δεν έχει όρια. Όλοι θυμόμαστε το κωμικοτραγικό εγχειρίδιο της κυρίας Ρεπούση και των συνεργατών της. Το συγκεκριμένο απαράδεκτο βιβλίο διανεμήθηκε με την «ευλογία» και τη συνεργασία του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και της Ν.Δ. Το επαίσχυντο αυτό βιβλίο παραπλάνησε τους μαθητές της ΣΤ΄δημοτικού που φοιτούσαν σε αυτή την τάξη το έτος 2006-2007 καθώς όχι μόνο περιείχε ανακρίβειες αλλά διαστρέβλωνε πλήρως τη Νεότερη Ελληνική ιστορία. Ευτυχώς με την πίεση που άσκησε ο ΛΑ.Ο.Σ και την εκλογή του στο Ελληνικό κοινοβούλιο το έκτρωμα αυτό αποσύρθηκε και προς το παρόν στη θέση του διδάσκεται το προηγούμενο βιβλίο.

Είναι αναγκαίο για όλους τους Έλληνες να προβληματιστούμε άμεσα και να προσπαθήσουμε να μελετήσουμε την Ελληνική ιστορία με δική μας πρωτοβουλία μέσα από την ανάγνωση έγκυρων ελληνοκεντρικών βιβλίων και περιοδικών. Οι λαοί οι οποίοι δεν γνωρίζουν την ιστορία και το παρελθόν τους είναι αδύνατο να έχουν μέλλον τόσο πολιτιστικά όσο και πολιτικά. Οι νέοι αδιαμφισβήτητα επιβάλλεται να μαθαίνουμε την ιστορία των προγόνων μας έτσι ώστε να οξύνουμε το πνεύμα μας αλλά και την Εθνική μας συνείδησης.

Τσιάρας Δημήτρης

Υπευθ. Συντον. ΝΕ.Ο.Σ. Κεντρ. Ελλάδος

Μέλος της Κ.Ε. του ΛΑ.Ο.Σ



Αυτό το άρθρο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό της ΝΕ.Ο.Σ "ΑΠΟΔΡΑΣΗ" -τεύχος Αυγούστου...


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου